angle-left Les Sylvains. Larunbat musikalak

Les Sylvains. Larunbat musikalak

07/09/2019 - 07/09/2019

Les Sylvains. Larunbat musikalak

Horario: 12:30
Lugar: Arabako Arte Ederren Museoa
Precio: Sarrera doan, aretoa bete arte

Les Sylvains

Armelle Morvan, sopranoa

Arrate Zubigaray, klabea

Les Sylvains duoak 2015ean hasi zuen bere ibilbidea, haren kideak Musikene Euskal Herriko Goi mailako Musika Ikastegian ikasten ari zirela. Hiru urte hauetan, Armelle Morvan-ek eta Arrate Zubigarayk antzinako musikan oinarritu dute beren karrera, eta besteak beste hauexek eman dizkiete masterclass-ak: Maria Cristina Kiehr, Carlos Mena, Pierre Hantaï eta Élisabeth Joyé.

Gijongo Antzinako Musikako Nazioarteko Lehiaketan, Fringe Utrecht Oude Muziek Festival-en eta MusaE 2018 proiektuan parte hartu du duoak.

 

PROGRAMA

Lacrime delle donne

Dolor y pasión
 

Maria, dolce Maria, Francesca Caccini (1587-1641)

Lasciatemi Qui Solo, Francesca Caccini (1587-1641)

Lagrime mie, Barbara Strozzi (1619-1677)

Ancidetemi pur, passegiato d'Archadelt, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)

Pianto della Madonna, Giovanni Felice Sances (1600-1679)

Toccata Seconda, Libro II, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)

Maddalena alla croce, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)

Alme luci beate, Giulio Caccini (1587-1641)

 

Lacrime delle donne programa

Lacrime del Donne programaren bidez, Les Sylvains duoak emakumearen irudi musikala eta artistikoa erakutsi nahi du.

Programaren lan nagusia Sances-en Pianto della madonna da, zeina museoan dagoen Pietatearen eskulturaren oihartzuna baita. Hain zuzen ere, bi lan artistikoek begiratzen diote eliza katolikoak emakumea eta amen artean ama deitzen diotenari; hau da, semearen heriotzaren aurrean ama indartsu eta irmo mantentzen denari. Sentimenduen adierazpena izan da barrokoaren elementu nagusietako bat, eta aurkeztuko duten programan, Caccini-ren Alme lucci beate eta Strozzi-ren Lagrime mie lanak minaren adierazgarri dira eremu profanoan.

 

Mina eta pasioa programa

Frescobaldi-ren Magdalena alla croce lanean, soiltasun bera ageri da pasioen espresioan. Kasu honetan, bi artistak Magdalenaren pietatearen espresioan eta hark Jesusen pasioarekiko sentitzen duen minean oinarritzen dira, eta min hori bera Pietatearen eskulturan eta Pianto della Madonna-ren lanean ikus dezakegu.

Programa honetan, ez dute soilik Mariaren eta Magdalenaren irudia erakutsi nahi izan, bai eta emakume konpositoreak ere, eta Barbara Strozzi eta Francesca Caccini horren bi erakusle bikain dira. Haien lanak programa baten barruan entzutean beste konpositore ezagunago batzuekin, konturatu ahal izango gara zein kalitate handikoa zen barrokoan haien arteaz bizi ahal izan ziren bi artista horien lana.